22 May 2011

CCI 43 Chilling

Assalamualaikum semua!!!

Actually, aku sangat takde idea untuk mengepost apa hari ni. Ikutkan hati malas dah nak post apa2. Tapi bila tengok belog aku ni yang macam dah berkurun tak dihapdate, so aku pon come up dengan kisah ni. Apa itu CCI?? CCI means Cuti cuti Intake. Iye, bukan Conducting Commander 1 ye. Harap jelas di sini.

Nak dijadikan cerita, 13 Februari hari tu kitorang adik beradik intake 43 telah berrombongan ke Sg Chilling. Nama pon cuti2 kan, makanya mmg enjoy sakan la time tu. Kitorang ke sana dengan sebanyak bape bijik kete ek?? Aku tak ingat la. Jap2 aku recall jap. Yang pastinya masa pegi tu, Nana and Dila drive Wira masing2, Opor drive Viva, Bun drive Kancil, Mubin drive Gen2. Ok, total 5 bijik kete. Pagi tu gerak lambat drpd waktu yang telah dirancang disebabkan beberapa masalah. Tak kisah pon kan, Sg Chilling tu tak lari mana.

Dekat pukul 11 gak kitorang sampai sana. Before pegi tu aku dah berkira2 dah macam nak sarung kasut atau yg seumpamanya dengannya, tapi ntah camne aku sarung je jugak selipar jamban aku yang corak2 askar tu. Selipar jamban aku pon nak jugak kan merasa jalan jauh kan. Lagipon ni first time aku pegi Chilling, diorang kata ok je kalau pakai selipar jamban, jadi aku pon pakai jela selipar tu. Sesampai sana je terus....“Mak aih, apsal la dorang tak kata kena redah sungai bagai. 5 pulak tu. Kalau 1 je takpe jugak, kesian selipar jamban aku weyh“. Dan memang aku sudah dapat mengagak, memang sengsara bagi aku untuk merentasi kesemua sungai tu dengan selipar jamban aku ni. Huwaaa!!


Awal2 sampai; kena daftar ye tuan puan pastu kena bayar singgit tuk satu kepala.

Perjalanan yang extreme untuk selipar jamban bermula!! ho yeah!

Iye, kami semua sedang gigih merentasi sungai tu.
Ni sungai yang ke berapa ntah, aku tak hengat. Huhu.

Dah macam pelarian pon ada sebab gendong beg besar2 takmo kena air.

Gambar pelarian yg lebih clear. Eh2, kenapa dengan muka Leha??

Penat merentasi sungai dah tak terasa bila nampak air terjun ni yang sgt best giler!
Subhanallah..=)

Bertenggek atas batu loncatan.
Kenapa aku panggil batu loncatan?? Sebab budak2 nih suka naik atas batu ni untuk
buat terjunan bebas ala2 orang nak buat bungee jumping.
Oh ye..Mamat yg belah kiri sekali tu bukan ahli rombongan kitorang.

Ce teka. Ce teka. Ce teka sape ni.
Peh, masing2 mentekedarah macam org sebulan tak makan.
Nama pon pelarian kan.Haha.

Bergambar sebelum pulang.=)
Lebih kurang pukul 1 lebih camtu kitorang pon pakat dah nak kemas2 barang dan pulang. Lagipon makanan sume dah habis kan. Hee. Puas sebab dapat main air. Even kawasan nak main air tu kecik je, tapi seronok la jugak sebab 2 kali disc frisbee aku hanyut beb. Ntah sape punya keje ntah. Nasib baik ada bro2 yang lebih kurang mcm hensem kat area2 bawah tu tolong amekkan. Yeke diorang amekkan? Aku tak tau sebab bukan aku yg pergi kejar disc tu. Hoho. Sekali lagi...perjalanan extreme dengan selipar jamban pon bermula. (-__-')

Wawa datang lmbat. Kitorang tgh siap2 tukar baju time ni.
Dalila kesian kat Wawa lalu mnemankan Wawa untuk mandi bersama. Hee.
"So far so good komander!"
" Saya tak bersalah komander!"

Singgah makan jap kat warung tepi jalan sebab sume dah kebulur tahap petala ke8.


Otw balik, kitorang singgah makan jap kat warung tepi jalan. Yela kan, manede orang berniaga warung tengah2 jalan. Kan kan kan?? Mase balik tu jugak hujan agak lebat. Perjalanan balik tu masing2 dah terseparated. Haha. How come?? tanya Hakam. Tapi tak kisah pon sebab memang dah tinggal balik je kan. Ada la dalam pukul 8.15 sampai kolej. Sampai je bilik, kelam kabut aku change parade pakai sport com sebab pukul 8.30 ada meeting. Mana boleh ponteng meeting maa. Tanggungjawab tetap tanggungjawab. Huhu. Siyezly, I missed that moment. And aku rindu kat abang2 kakak2 adik2 aku. Tapi kan kalau nak buat CCI lagi aku takmo pegi Chilling lagi dah. Haha. 

P/S: Korang, Kite Sesame Comel ada bagi cadangan untuk buat CCI seterusnya ke rumah aku time raye nanti. Hehe~

7 comments:

  1. oh yeah!!!!!!!kenangan besh3...hehhehe..

    ReplyDelete
  2. sesungguhnya aku jeles tahap 5!!!!rinduuuuuu wei hehehe

    ReplyDelete
  3. @anonymous: eh,sila lah bagi name lain kali..seape je boley komen ok.

    @syafiq: huhu..maaf la anda tidak dapat bersama sekali time ni. aku dah berkire2 jugak sebelum wat entry ni.. nnt syafiq mesti jeles.hehe.

    ReplyDelete
  4. cait...hehehe...bjaya gak la tekaan ko tu haha

    ReplyDelete
  5. @syafiq: aku mmg dapat agak ape yg bermain di fkiran ko.haha.

    @AAZ: hihi..best2!

    @piah: rindu juge..mau pegi lagi.tapi bukan kat situ.hehe.

    ReplyDelete