23 August 2012

Eid???

Assalamualaikum wbt~


Raya dah masuk hari yang kelima but then baru ada masa update entry regarding hari raya. Owh yeah, rendang daging, ayam, ketupat, lodeh, duit raya, baju raya, kad raya, kereta raya, balik kampong, baraan…all sorts of typical term people mentioned during hari raya. But apparently I’m not gonna talk about that. Seriously? Yeah! *senyum bangga* Owh, sila lempang saya.

First of all, syukur Alhamdulillah dipertemukan dengan syawal 1433H. =) Even though hajat nak berramadan macam Chad dan Fend tak kesampaian, aku tetap bersyukur dapat menunaikan ibadah puasa di Malaysia, negara yang mewah dengan lauk pauk menjelang buka puasa. Apakah???

So true kan? Kat Malaysia puasa diertikan dengan bazaar Ramadan, rancangan masak-masak, sale up to 70 % towards hari raya, bila malam shopping mall yg diimarahkan dan bukan masjid atau surau dll. Kenapa jadi macam tu? Tepuk dada tanya hati. Actually few words ni memang aku ciplak je dari Contengan Jalanan. Rasa nak menyebarkan kesedaran itu lantas novel itu terpop up terus dalam kepala. Nak bagi orang lain rasa apa yang kita rasa after baca that novel. Tapi…mampukah? *tanya diri sendiri lagi*

14hb hari tu aku officially berkhidmat as a branch manager. Cukuplah tempoh 8 bulan tu mengajar aku how to run a shop. No, not a business. Ilmu tak cukup lagi. 8 bulan macam lama tapi tak rasa pun 8 months tu a very long period. Why? Sebab daily routine yang agak sama maybe. I left Segamat with all sorts of feelings. Sedih. Gembira. Terharu. Suka. Nervous. Serabut. Sampailah aku almost langgar belakang bas time otw balik BP. Salah sapa? Salah kedua-dua belah pihak sebab nak memotong tanpa signal. Moral of the story; kau kena bersabar banyak-banyak kalau depan kau tu ada lori besar yang bawa sangat slow. -_-‘

Nanti aku sambung balik…suddenly I just don’t have any feeling to end this. (boleh tak gitu??)

2 comments:

  1. Haha. Kelakar. Okay part Fend dengan Chad, aku try reply entri kau dekat blog aku.

    ReplyDelete